ביקורים במוזיאונים וגלריות הפכו עם השנים לחלק מהתוכנית התיירותית של רובנו, נשים, גברים, ילדים, היצע כל כך גדול שתמיד אפשר למצוא בהם עניין, לאחרונה מוסדות התרבות מנסים לעניין את כל הגלאים, מקווה שקראתם בפוסט האחרון שלי על יריד אמנות גדול בלונדון ומוזיאון הטייט גלרי,
למבקרים בלונדון מסוף השבוע הקרוב מוזמנים לבקר בסאצ'י גלרי "Saachi Gallery" בקומה שניה מתקיימת הקרנה של עבודות של אמנים שזכו להבחר ע"י הגלריה שהיא אחת המפורסמות בעולם !! ושמחה לשתף אותכם שאני נבחרתי ע"י הגלריה להציג את אחת העבודות שלי מסדרת " COLORS OF LIFE"
ציור איריס עשת כהן
מלונדון אנחנו עוברים לפריס…לחגיגות ה 40 של מרכז פומפידו !
בפריז עיר האורות, עיר התרבות, אין סוף פינות חמד שעל כל אחת מהן אפשר ללמוד על ההיסטוריה של העיר.
לשוחרי האמנות זאת חגיגה כפולה, להנות מהעיר הכי רומנטית בעולם ולבקר בתערוכות הכי שוות.
כשאני מחליטה באיזה תערוכה לבקר מבין ההיצע הגדול בעיר לראשונה מיקום התערוכה מאוד חשוב לי, אחד המקומות שאף פעם לא מאכזב הוא מרכז פומפידו Centre George Pompidou. או בשמו הצרפתי "בובור"
(פומפידו נשיא צרפת בסוף שנות ה 70 )
מרכז תרבות המשמש בית לספריה הציבורית, מוזיאון לאמנות מודרנית.
השנה המרכז חוגג 40 שנה !
ולקינוח מסעדה נהדרת עם נוף מרהיב של גגות פריס.
החודש נפתחה תערוכה לאחד המאסטרים מתחילת המאה ה19 ANDRE DERAIN !
אנדרה דרן 1880-1954
אמן גדול ! צייר, פסל, חרט, מאייר צרפתי (אולי עם פחות יחסי ציבור מאמנים שעבד איתם באותה תקופה פיקאסו, מאטיס, ועוד..)
שייך לזרם הפוביזים השפעה חזקה של סרה וגוגן סגנון הפוינטיליזם.
שימוש רב עם צבעים חמים , שימוש ברקע הלבן להבהרת אזורים, אשליה של נקודות אור.
שימו לב שמסגרות הציורים משתנות מיצירה ליצירה, חוסר האחידות נותנות לצופה הרגשה שלכל יצירה יש מאפיינים משלה, מה שנותן עצמה חזקה לכל יצירה בנפרד.
קיר שלום בתערוכה מוקדש לקולאג ' של הסטודיו של האמן . עם קצת דימיון אפשר לראות את האמן בזמן היצירה ..
אנדרי למד ב Academie Camillo Paris באותו מוסד שלמד מאטיס.
טכניקת העבודה של שני המאסטרים מאוד דומה.
שימו לב לצבעים הנקיים אדום נקי, כתום, צהוב וההשפעה שלהם אחד על השני. קווי המתאר שמצוין במשיכות מכחול, ובחלקו בצבע כהה יותר, בחלק מהציור קו המתאר מבוסס על קווים קטנים או שינויי בצבעים, מה שמאוד מאפיין את האומנות המודרנית וזרם ציירי האימפרסיוניסטים לעומת ציורי ימי הביניים שם הקו התוחם היה ברור מאוד ביצירה.
אימפרסיוניסטים, נאיביות, צבעים חזקים, דמיון גדול לעבודות של שותפו ללימודים Maurice de Vlaminck וחברו הטוב הנרי מאטיס. השנים הראשונות של שימוש בצבע בולט, ציור פרוע , שינויי בתקופת הרנסנס שהרישום היה בולט במיוחד .
כמה דמיון יש בציורים של Derain לסדרת הציורים של האמנים שיצרו באותה תקופה ובאופן טבעי גם הושפעו אחד מהשני.
סזאן, Les Grandes Baigneuses
פיקסו, Les demoiselles d'Avignon
מאטיס Le Luxe l'ete
"מה שצריך זה להישאר תמיד צעיר, לעולמים ילד, אתה יכול לעשות דברים נפלאים כל החיים, אחרת כשאתה נעשה אזרח , אתה נעשה מכונה שמותאמת היטב לחיים ולא יותר מזה."
“Ce qu’il faut, ce serait de rester e’ternellement jeun, e’ternellement enfant
On pourrait faire de belles choses toute sa vie.
Autrement’ quand on se civilize, on deviant une machine qui s’adapte tres
bien a’ la vie et c’est tout”
Derain' lettre to Vlaminck' summer 1907
קוראים יקרים,
שמחה לשתף אתכם במספר תערוכות שאני מציגה בחודש הקרוב,
מיאמי פלורידה "DOT MIAMI"
תערוכה במיאמי פלורידה -" DOT MIAMI "
בקרוב.. תערוכת יחיד במיאמי !!!
רוסיה תערוכת "מטקות הכי ישראלי"
תערוכת "מטקות הכי ישראלי " שמסתובבת בעולם בחודש הקרוב מוצגת ברוסיה.
לונדון בסאצ'י גלרי "Saachi Gallery"
בקומה שניה מתקיימת הקרנה של עבודות של אמנים שזכו להבחר ע"י הגלריה שהיא אחת המפורסמות בעולם !!
שבוע טוב !
איריס עשת כהן